Acarlar Longozu’nun turizm destinasyonu genişletilecek

Türkiye’nin tek kıvılcım halindeki sunu iri subasar ormanı özelliği haiz Sakarya’daki Acarlar Longozu’nun Çaykara ilçesi tarafında küsurat kısmı bile yapılacak yapı, kuş erkete kuleleri, çıkma yolları ve kano gezileriyle turizme kazandırılacak.

Dünyanın arz iri hidrofor ormanlarından biri kabul edilen longoz, kafile amacında olması dolayısıyla ala balıkçıl, kaşıkçı, çeltikçi, karabatak, bahri, pakta, altıngöz, kadife ördek ve sülün gibi 200’e mümasil yerel ve muhacir kuşla çeşitli balıklara aile sahipliği yapıyor.

Beyaz nilüferleri, göl soğanı ve su menekşesi gibi endemik bitkileri, piknik alanları ve konaklama imkanlarıyla değme sene haddinden fazla sayıda ziyaretçiyi ağırlayan longoz, Glokom ve Asıl ilçelerinin ortasında bulunan 24 kilometrekarelik aynı alana sahip.

Karasu kesimindeki turizm hareketliliğinin longozun nazik bölümünün bulunduğu Pınar’bile da artırılması üzere harekete sabık Kaynak Belediyesi, bölgeye üretim, kuş dikiz kuleleri ve çıkma yolları düz yazı edecek.

Kano gezilerinin dahi yapılacağı bölgenin Glokom bölgesindeki kabilinden turist çekmesine müteveccih mesai yürütülüyor.

“Önümüzdeki süreçte longozumuz vatandaşımızın hizmetine sunulacak”

Göz Şehremini Gaye Kefli, AA muhabirine, Acarlar Longozu’nun balaban kısmının Kaynak sınırı içre saha aldığını söyledi.

Longozun Karasu bölgesinde düz alan turistik tesislerin benzeri kısmının yenileme sonrası faaliyete geçtiğini, aynı kısmının üstelik yapılacağını anlatan Kefli, “Kaynak bölgemizde birlikte planlamalarımızı yapıyoruz. İnşallah önümüzdeki süreçte burada üstelik longozumuz evire çevire şekilde halkımızın hizmetine sunulacak. Geçtiğimiz yıllar yollarla ilişkin çalışmalar yaptık. Büyükşehir Belediyemiz üstelik bitişikteki Melen Projesi Bitki Bilimi Bahçesi’ni longozla entegre olacak şekilde faaliyete geçirdi.” dedi.

Kefli, burada yapılacak tesislerin saf ve ekolojik dengeyi bozmayacak şekilde planlandığını belirterek, bölgede bundan sonra kano şeklinde kayıklar ve kuş bakma kuleleri, longozun yakınında gözetleme ve seyahat alanları yapılacağını, yiyecek içme kadar tesislerin longozdan az buçuk elan ırak olacağını kaydetti.

Longozdaki ağaçların kuruma sorunuyla 15 yıldır savaş edildiğini, hele 3-4 yıldan bu yana yapılan ağırbaşlı çalışmalarla canlanmaya başladığını nâkil Kefli, şu bilgileri verdi:

“Bu sene dahi Tabiat Siper ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü ile Gusto Varlıklarını Koruma Umumi Müdürlüğünden gök bilimi incelemelerini yaptı. İnşallah buradaki ağaç varlığını birlikte kurtaracağız, yani bu kuruma sürecinin önüne geçilmiş olacak. Longozu mugaddi derelerde kirliliği engellemek üzere ilçemizin enfrastrüktür sıkıntısı vardı, onun amacıyla icraat bitmeme ediyor. Longoza tutkun dereler üzerinde oturmuş bire bir fabrikanın arıtması yetersizdi, onlar de uyartı ve cezalar sonrası tasfiye yapıyor. Longozu mugaddi derelerde 4-5 gölet var. Bu göletlerden yaz döneminde longozdaki canlıların ölmemesi amacıyla akarsu salıyoruz, longozu besliyoruz. Önümüzdeki süreçte kuş erkete kuleleri, çıkma yolları ve kanolarla longozumuz kamu vatandaşımızın hizmetine sunulmuş olacak.”

“Fotoğrafladık ve haddinden fazla eğlendik”

Longoza arkadaşlarıyla gelen Tuba Kılıç üstelik Çorum’dan Sakarya’ya derk etmek amacıyla geldiğini belirterek, “Burayı çokça alçalma ediyordum. Suyla dolu bire bir orman gördük, tekneyle burayı gezdik. Haddinden Fazla evire çevire hayvanat, ayrımlı ongun çeşitleri gördük. Fotoğrafladık ve haddinden fazla eğlendik.” dedi.

İzmir’den Sakarya’ya darülfünun okumaya mevrut Ardıl Atlayan bile longozda mıntıka gezintisi yaptıklarını, değişik hayvan ve dikme türlerini rüyet imkanı bulduklarını dile getirerek, “Saf, adamakıllı ve gezilebilecek benzeri vadi. Verimli bereketli foto ve video çektik. Acarlar Longozu nazik ayrımsız saha, daha önce orman görmüştüm ama su basan bire bir orman görmemiştim.” diye konuştu.