Depremzedeler, Düzce’de ağırlanıyor

DÜZCE – Kahramanmaraş merkezli meydana mevrut 7,7 ve 7,6’lık depremlerde evlerini kaybeden depremzedeler amacıyla Düzce kapılarını açtı. Düzce Belediyesi tarafından kombinasyon edilen tahliye ile 130 afetzede şehre geldi.

Kahramanmaraş’ın Pazarcık İlçesi’nde 6 Şubat’ta meydana mevrut 7,7 ve Elbistan merkezli 7,4 büyüklüğündeki depremlerde 10 ilde yıkımlar yaşanmış ve binlerce âdem yıkılan evlerin enkazları altında kaldı. Bölgede arama-kurtarma çalışmaları bitmeme ederken evlerinden sıhhatli kurtulanlar ise itici havada dirim mücadelesi veriyor. Bu çerçevede 12 Kasın 1999’da ve 23 Kasım 2022’dahi hareket tüvana Düzce, print şartlarda yaşamını bitmeme ettirmeye etkin afetzedeler üzere harekete geçti. Bölgede zihayat Düzcelilerin şehre getirilmesi için Düzce Belediyesine başvuran yakınlarının talebiyle afetzedelerin tahliyesi yapılıyor. İlk etapta 130 emanet Düzce Belediyesi eliyle bölgeden boşaltma edilerek şehre getirildi.

Akşam Malatya, Gaziantep, Hatay ve Kahramanmaraş’ta depremi aktif afetzedeler, Düzce Belediyesine ilişkin otobüslerle Düzce’ye getirildi. Sabah saatlerinde şehre vasıl afetzedeleri Düzce Belediye Başkan Yardımcısı Hasan Günden ve uray çalışanları karşıladı.

“Depremzedeleri dizge ağırlayabilir”

Düzce’ye vasıl afetzedeler bölgede yaşadıkları zorlukları dile getirirken Kahramanmaraş’tan mevrut Mutlu Kekeç, gözyaşlarını tutamadı. Kekeç, “Akrabalarım bozgun altında. Biz canımızı zor kurtardık. Psikolojimiz bozuldu. Enfrastrüktür bulunmayan, akarsu namevcut. Çokça etki yaşanıyor. Maraş’ın 5’te 4’ü namevcut, haritadan silindik. Oradaki insanların aynı an geçmiş bölgeden çıkması geçişsiz. Boşaltmaları geçişsiz orayı. Çalışanları engellememeleri geçişsiz. Beledi halk bire bir dakika ilk orayı terk etsin ki çalışanlar rahat çalışsın. Pinpon altındakiler abat çıkartılsın. Herkesin ihtiyacı var. Hepsi bölgeden çıksın. Oteller kapılarını açtı. Avlu burada normal. Depremzedeleri sistem ağırlayabilir. Oradakiler kabusu yaşıyor. Burada herkes kapılarını bizlere açıyor. Arkalama ediliyor” dedi.

“Otobüslerle Düzce’ye getiriyoruz”

Düzce Belediye Komutan Yardımcısı Hasan Günden ise tahliyelerin devam edeceğini belirterek “Hareket bölgesinde Düzceli vatandaşlar vardı. Onlar bize ulaştı. Bizde böyle aynı kampanya başlattık. Düzcespor’un otobüsünü aldık. Otobüslerimizi bölgeye yolladık. Maraş’tan 57 güç, Hatay’dan 20 hayat getirdik. Bugün öğle vakti saatlerinde birlikte Malatya’dan 30’a mail aileyi Düzce’ye getiriyoruz. Orada olan Düzeli bilcümle ailelere Düzce Belediyesi adına hep imkanlarımızı seferber ettik. Şehremaneti Başkanımızın Dr. Faruk Özlü’nün talimatı vardı. Düzce’ye akmak isteyenleri getiriyoruz” ifadelerinde bulundu.

Düzce’ye mevrut değişik depremzedeler ise şartları anlatarak, yaşadıkları korkuyu dile getirdiler. Depremin yaşandığı 10 ilden Düzce’ye gelmek isteyenlerin başvurmaları halinde Düzce Belediyesi, araçlarıyla bölgeden çıkartarak, şehirde konaklatacak.